Vodafone звернувся до абонентів із терміновим попередженням: що потрібно знати, щоб не втратити гроші
Мобільний оператор Vodafone Україна зробив термінову заяву, звернувшись до своїх абонентів із попередженням про новий вид шахрайства, що набирає обертів. Йдеться про повідомлення від шахраїв, які маскуються під офіційні акаунти компанії.
Про це повідомляє Центр протидії дезінформації.
Центр протидії дезінформації при РНБО України попередив, що у месенджері Telegram активізувалися шахраї, які видають себе за представників мобільного оператора Vodafone Україна.
Так, зловмисники створюють фейкові акаунти, що візуально копіюють офіційні канали компанії, та розсилають повідомлення з нібито “акційними пропозиціями” або проханнями підтвердити персональні дані.
Як працює шахрайська схема
Шахраї надсилають повідомлення, у яких обіцяють грошові виплати, бонуси, участь у розіграшах або подарунки. Для цього користувача просять перейти за посиланням, ввести свої дані (номер телефону, ПІН-код, логін/пароль від додатка My Vodafone або банківські реквізити) або навіть встановити стороннє програмне забезпечення.
Насправді такі дії можуть призвести до втрати доступу до особистого кабінету, крадіжки коштів з банківських рахунків або повного контролю над SIM-карткою.
У деяких випадках шахраї намагаються змусити абонента встановити фейковий застосунок, що дозволяє їм отримати доступ до телефона та банківських додатків.
Як убезпечити себе
Vodafone нагадав абонентам про ключові правила безпеки:
Не передавайте стороннім особам свої особисті дані (ПІБ, ІПН, номер паспорта, банківські реквізити тощо).
Ніколи не повідомляйте коди підтвердження з SMS, навіть якщо вам телефонують нібито з банку або мобільного оператора.
Офіційні співробітники Vodafone не запитують паролі або коди доступу, і не просять встановлювати сторонні додатки.
У випадку сумнівного дзвінка або повідомлення – зверніться до офіційної підтримки Vodafone через застосунок My Vodafone, офіційний сайт або кол-центр.
Vodafone наголошує, що кількість атак зростає, і особливо вразливими до них є літні люди та абоненти, які рідко користуються цифровими послугами. У компанії закликають поширювати цю інформацію серед близьких, аби зменшити ризики та запобігти можливим шахрайствам.
У разі підозрілої активності або вже скоєного шахрайства абонентам рекомендують терміново звертатися до поліції та служби підтримки Vodafone, щоб зупинити доступ до SIM-карти та мінімізувати збитки.