Вчені розповіли, чому хлопці випереджають дівчат у математиці

Міжнародне дослідження тенденцій у математиці та природничих науках (TIMSS) відкриває нові горизонти у розумінні гендерних відмінностей у навчанні. Згідно з результатами, хлопці демонструють значно кращі показники у вирішенні математичних завдань, ніж дівчата. Причини цього явища стосуються як соціальних факторів, так і індивідуальної мотивації.

Читайте також: Вчені назвали три ключові фактори, що дозволяють зберігати мозок молодим

Математика традиційно сприймається як “чоловічий” предмет. Phys.org наводить приклади, коли стереотипи починають формуватися у свідомості дітей вже з п’яти років. Такі уявлення можуть мати негативний вплив на мотивацію дівчат та їх самооцінку в цій дисципліні.

Математична тривожність у дівчат

Крім того, відзначається, що в дівчаток частіше виникає математична тривожність, що може бути прямим наслідком недостатньої впевненості у своїх здібностях. Дослідження показують, що дівчатам не так важливо досягати успіхів у математиці, як їхнім одноліткам-хлопцям.

Рекомендації для зміни ситуації

Команда дослідників пропонує ряд рекомендацій, які можуть вплинути на цю ситуацію:

  • Ставлення до хлопців і дівчат однаково: Важливо, щоб батьки та вчителі мали однакові очікування від обох статей. Коли дорослі очікують менше від дівчат, вони підживлюють стереотип про “чоловічу” математику.
  • Поговорити з дівчатами про математику: Дослідження показують, що дівчата часто мають нижчу впевненість у своїх математичних здібностях, навіть якщо їхні успіхи це спростовують. Важливо обговорювати їхні почуття та досягнення.
  • Використання жіночих прикладів для наслідування: Коли дівчата бачать себе в таких професіях, як інженери, хіміки чи програмісти, це надихає їх і демонструє важливість математики в різних сферах.

Отже, зміни в підходах до навчання можуть суттєво вплинути на гендерний розрив у математиці. Важливо формувати середовище, в якому кожен учень відчуває підтримку та впевненість у своїх здібностях.

Це цікаво: Світ на межі медичної катастрофи: вимруть мільйони

Дослідження та рекомендації, подані у дослідженні TIMSS, можуть стати основою для нових освітніх програм, які направлені на підтримку та розвиток математичних здібностей усіх дітлахів, незалежно від статі.

 

Читайте також