Tesla готує світ без бідності: роботаксі Cybercab і гуманоїди Optimus змінюють майбутнє
На останньому квартальному заході Ілон Маск окреслив бачення майбутнього Tesla, зробивши акцент не на електромобілях, а на нових, більш амбітних напрямах — гуманоїдних роботах Optimus та роботаксі Cybercab. Обидва проєкти, за словами Маска, можуть радикально змінити економіку та “створити світ без бідності”.
Optimus: від заводів до операційних
Гуманоїдні роботи Optimus — головна ставка Tesla на найближчі роки. Маск заявив, що ці роботи “стануть найважливішим продуктом в історії компанії”.
Якщо раніше Optimus розглядався переважно як помічник на виробничих лініях або в побуті (догляд за людьми похилого віку чи дітьми), тепер Маск говорить і про високоточні професії — зокрема робота-хірурга.
“Optimus стане чудовим хірургом”, — заявив Маск.
За його словами, у поєднанні з системами автопілоту Tesla ці роботи зможуть допомогти створити економіку, де фізична праця більше не буде обмежувальним фактором.
Нова версія роботів — Optimus V3 — очікується у першому кварталі 2026 року.
Cybercab: масовий старт безпілотних таксі
Не менше уваги Маск приділив проєкту роботаксі Cybercab, який, за його словами, стане “шокуючою хвилею” для транспортної галузі.
Уже зараз мільйони автомобілів Tesla оснащені обладнанням, яке дозволяє зробити їх повністю автономними лише за допомогою оновлення програмного забезпечення.
Проте, на відміну від оптимістичних обіцянок літа, коли Маск прогнозував запуск сервісу для половини населення США, тепер його прогноз більш обережний.
-
До кінця 2025 року зона тестування роботаксі в Остіні (Техас) буде розширена.
-
Протягом року безпілотні машини працюватимуть у 8–10 великих містах США.
-
У більшості випадків у салоні залишатиметься водій-інструктор для забезпечення безпеки й збору даних для навчання системи.
Мета цього етапу — покращити FSD (Full Self-Driving) та підготувати платформу для повністю автономних перевезень.
Фінансові показники та виклики
Інвесторів засмутив той факт, що Маск не озвучив прогнозів продажів електромобілів на поточний рік.
Аналітики припускають, що динаміка поставок може бути негативною, а інтерес Маска до роботів і роботаксі — спроба змістити акценти з основного бізнесу Tesla.
Дохід від продажів FSD у минулому кварталі знизився: якщо торік він становив $326 млн, то нині FSD приносить менше 2% загальної виручки компанії.
Триліонна компенсація та “контроль над армією роботів”
Наприкінці заходу Ілон Маск згадав про десятирічний план компенсацій, що передбачає можливість отримати до $1 трлн за поступове досягнення ключових цілей Tesla.
За словами Маска, така система необхідна, щоб він міг “утримувати під сильним контролем величезну армію роботів” у межах нової стратегії компанії.
Попри чутки про можливі зміни в керівництві, Маск підтвердив, що планує залишитися генеральним директором Tesla і особисто контролюватиме розвиток обох напрямів — Optimus і Cybercab.
Підсумок
Tesla переходить від компанії з виробництва електромобілів до технологічного гіганта нового покоління, який поєднує штучний інтелект, робототехніку та автономні системи.
Якщо Маску вдасться реалізувати свої плани, світ побачить нову еру автоматизації, у якій роботи та роботаксі стануть звичною частиною життя — а межа між технологією та людиною стане тоншою, ніж будь-коли раніше.