Categories: Новини

Морське дно стане автобаном і залізницею водночас: інженери з Європи будують найдовший у світі збірний тунель

Будівництво тунелю Фемарнбельт (Fehmarnbelt Tunnel), який з’єднає Данію та Німеччину під Балтійським морем, є одним із наймасштабніших інфраструктурних проєктів Європи. Його планують завершити до 2029 року, і він стане найдовшим у світі зануреним тунелем для автомобільного та залізничного транспорту.

Про це повідомляє ВВС.

Так, стало відомо, що до 2029 року Європа отримає нову транспортну артерію під Балтійським морем.

Мова йде про тунель Фемарнбельт, який з’єднає Данію та Німеччину. Якщо все вдасться, то цей тунель стане найдовшим зануреним тунелем у світі. Він вміщатиме як автомобільну трасу, так і залізничні колії, значно скорочуючи час у дорозі між країнами.

Основні факти про Фемарнбельт:

  1. Довжина: приблизно 18 км – це буде найдовший комбінований занурений тунель у світі.
  2. З’єднуватиме тунель острів Лолланн (Данія) з островом Фемарн (Німеччина).
  3. Тунель матиме дві залізничні колії та чотири смуги для автівок (по дві в кожному напрямку).
  4. Час у дорозі після завершення: поїздом – 7 хвилин, автомобілем – 10 хвилин. Для порівняння: нинішній паром займає близько 45 хвилин.

Будівництво тунелю триває з 2020 року, активно працюють робочі як з боку Данії, так і з боку Німеччини.

Наразі будівельний майданчик розташований на узбережжі острова Лолланн, на південному сході Данії, біля північного входу в майбутній тунель. Тут на площі понад 500 гектарів розмістили гавань і гігантський завод у Рьодбю (Данія), де виготовляють гігантські секції завдовжки 217 м і завширшки 42 м, які називають “елементами”.  Ці “цеглинки Lego” укладаються на морське дно та з’єднуються між собою. Усього заплановано 90 таких елементів.

Довжина тунелю між Данією та Німеччиною під Балтійським морем буде 18 км і це буде найдовший у світі збірний автомобільний та залізничний тунель.

На відміну від інших підводних тунелів, які прокладають у товщі породи, Фемарнбельт створюється за унікальною технологією. За словами очільника будівництва Генріка Вінченсена, цей інженерний проєкт – безпрецедентний за масштабами.

Фемарнбельт стане ключовим елементом європейського транспортного коридору, покращуючи зв’язок між Скандинавією та Центральною Європою. Він значно скоротить час у дорозі, полегшить перевезення товарів і сприятиме економічному зростанню в регіоні.

Водночас це – технічне досягнення, яке вимагає точності, витривалості й інновацій у сфері будівництва.

Генеральний директор державної данської компанії Femern, яка відповідає за реалізацію проекту, Генрік Вінченсен підкреслив: “Ми б’ємо рекорди з цим проектом. Підводні тунелі будувалися і раніше, але ніколи в таких масштабах”.

Оксана Гапончук

Recent Posts

Кривавий місяць і місячне затемнення: де спостерігати і що не можна робити

У вересні 2025 року можна спостерігати повне місячне затемнення та Кривавий Місяць. Дізнайтеся, як спостерігати…

9 години ago

Київстар з 1 серпня змінює умови популярного тарифу: що потрібно знати абонентам

Київстар оголосив про зміни в умовах популярного тарифного плану. Дізнайтеся, що змінилося та як це…

2 тижні ago

Якщо у вас таке прізвище — ваші предки мали особливий стиль в одязі: перевірте своє у списку

Прізвище — це не лише формальність у документах, а справжній слід з минулого, що може…

2 тижні ago

Мобільний оператор Vodafone відкрив доступ поліції: тепер швидко зможуть знайти будь-кого

Vodafone забезпечив поліцію доступом до даних, що дозволить швидше знаходити людей у екстрених ситуаціях.

2 тижні ago

Сильна магнітна буря накриє Україну: прогноз на 27 липня

У неділю, 27 липня 2025 року, на Землі очікується магнітна буря високої сили. Згідно з…

2 тижні ago

На дні Каховського водосховища знайдено небезпечні забруднювачі, які загрожують рослинам і тваринам

На дні колишнього Каховського водосховища виявлені небезпечні забруднення, які можуть мати негативний вплив на рослини…

2 тижні ago