Categories: Новини

Морське дно стане автобаном і залізницею водночас: інженери з Європи будують найдовший у світі збірний тунель

Будівництво тунелю Фемарнбельт (Fehmarnbelt Tunnel), який з’єднає Данію та Німеччину під Балтійським морем, є одним із наймасштабніших інфраструктурних проєктів Європи. Його планують завершити до 2029 року, і він стане найдовшим у світі зануреним тунелем для автомобільного та залізничного транспорту.

Про це повідомляє ВВС.

Так, стало відомо, що до 2029 року Європа отримає нову транспортну артерію під Балтійським морем.

Мова йде про тунель Фемарнбельт, який з’єднає Данію та Німеччину. Якщо все вдасться, то цей тунель стане найдовшим зануреним тунелем у світі. Він вміщатиме як автомобільну трасу, так і залізничні колії, значно скорочуючи час у дорозі між країнами.

Основні факти про Фемарнбельт:

  1. Довжина: приблизно 18 км – це буде найдовший комбінований занурений тунель у світі.
  2. З’єднуватиме тунель острів Лолланн (Данія) з островом Фемарн (Німеччина).
  3. Тунель матиме дві залізничні колії та чотири смуги для автівок (по дві в кожному напрямку).
  4. Час у дорозі після завершення: поїздом – 7 хвилин, автомобілем – 10 хвилин. Для порівняння: нинішній паром займає близько 45 хвилин.

Будівництво тунелю триває з 2020 року, активно працюють робочі як з боку Данії, так і з боку Німеччини.

Наразі будівельний майданчик розташований на узбережжі острова Лолланн, на південному сході Данії, біля північного входу в майбутній тунель. Тут на площі понад 500 гектарів розмістили гавань і гігантський завод у Рьодбю (Данія), де виготовляють гігантські секції завдовжки 217 м і завширшки 42 м, які називають “елементами”.  Ці “цеглинки Lego” укладаються на морське дно та з’єднуються між собою. Усього заплановано 90 таких елементів.

Довжина тунелю між Данією та Німеччиною під Балтійським морем буде 18 км і це буде найдовший у світі збірний автомобільний та залізничний тунель.

На відміну від інших підводних тунелів, які прокладають у товщі породи, Фемарнбельт створюється за унікальною технологією. За словами очільника будівництва Генріка Вінченсена, цей інженерний проєкт – безпрецедентний за масштабами.

Фемарнбельт стане ключовим елементом європейського транспортного коридору, покращуючи зв’язок між Скандинавією та Центральною Європою. Він значно скоротить час у дорозі, полегшить перевезення товарів і сприятиме економічному зростанню в регіоні.

Водночас це – технічне досягнення, яке вимагає точності, витривалості й інновацій у сфері будівництва.

Генеральний директор державної данської компанії Femern, яка відповідає за реалізацію проекту, Генрік Вінченсен підкреслив: “Ми б’ємо рекорди з цим проектом. Підводні тунелі будувалися і раніше, але ніколи в таких масштабах”.

Оксана Гапончук

Recent Posts

Київстар рекордно знизив ціни на тарифи: що потрібно знати абонентам

Київстар знизив тарифи для своїх абонентів. Дізнайтесь, які зміни відбулись та що це означає для…

5 години ago

На Сонці утворився “вогняний каньйон” після вибуху потужного спалаху

На Сонці відбулося потужне виверження, яке спричинило утворення "вогняного каньйону" в 400 тис. км. Вчені…

1 день ago

Знайдено 2400-річний затонулий торговий корабель з рідкісними артефактами

У Хорватії знайдено 2400-річний затонулий торговий корабель з антикварними артефактами. Знахідка містить амфори, кераміку та…

2 дні ago

Galaxy S26 Ultra: новий стандарт у яскравості та тонкості екрану

Galaxy S26 Ultra матиме тонший і яскравіший дисплей завдяки новітній CoE-технології, що покращить візуальні враження…

2 дні ago

Чи можуть собаки передбачити наше майбутнє? Дослідження вражають

Собаки володіють феноменальними здібностями, здатні передбачати хвороби, вагітність та навіть стихійні лиха. Дослідження підтверджують їх…

2 дні ago

Небезпеки роботи з ноутбуком на колінах: що варто знати

Дізнайтеся, чому робота з ноутбуком на колінах може бути шкідливою для здоров'я та продуктивності.

3 дні ago