Categories: Новини

Морське дно стане автобаном і залізницею водночас: інженери з Європи будують найдовший у світі збірний тунель

Будівництво тунелю Фемарнбельт (Fehmarnbelt Tunnel), який з’єднає Данію та Німеччину під Балтійським морем, є одним із наймасштабніших інфраструктурних проєктів Європи. Його планують завершити до 2029 року, і він стане найдовшим у світі зануреним тунелем для автомобільного та залізничного транспорту.

Про це повідомляє ВВС.

Так, стало відомо, що до 2029 року Європа отримає нову транспортну артерію під Балтійським морем.

Мова йде про тунель Фемарнбельт, який з’єднає Данію та Німеччину. Якщо все вдасться, то цей тунель стане найдовшим зануреним тунелем у світі. Він вміщатиме як автомобільну трасу, так і залізничні колії, значно скорочуючи час у дорозі між країнами.

Основні факти про Фемарнбельт:

  1. Довжина: приблизно 18 км – це буде найдовший комбінований занурений тунель у світі.
  2. З’єднуватиме тунель острів Лолланн (Данія) з островом Фемарн (Німеччина).
  3. Тунель матиме дві залізничні колії та чотири смуги для автівок (по дві в кожному напрямку).
  4. Час у дорозі після завершення: поїздом – 7 хвилин, автомобілем – 10 хвилин. Для порівняння: нинішній паром займає близько 45 хвилин.

Будівництво тунелю триває з 2020 року, активно працюють робочі як з боку Данії, так і з боку Німеччини.

Наразі будівельний майданчик розташований на узбережжі острова Лолланн, на південному сході Данії, біля північного входу в майбутній тунель. Тут на площі понад 500 гектарів розмістили гавань і гігантський завод у Рьодбю (Данія), де виготовляють гігантські секції завдовжки 217 м і завширшки 42 м, які називають “елементами”.  Ці “цеглинки Lego” укладаються на морське дно та з’єднуються між собою. Усього заплановано 90 таких елементів.

Довжина тунелю між Данією та Німеччиною під Балтійським морем буде 18 км і це буде найдовший у світі збірний автомобільний та залізничний тунель.

На відміну від інших підводних тунелів, які прокладають у товщі породи, Фемарнбельт створюється за унікальною технологією. За словами очільника будівництва Генріка Вінченсена, цей інженерний проєкт – безпрецедентний за масштабами.

Фемарнбельт стане ключовим елементом європейського транспортного коридору, покращуючи зв’язок між Скандинавією та Центральною Європою. Він значно скоротить час у дорозі, полегшить перевезення товарів і сприятиме економічному зростанню в регіоні.

Водночас це – технічне досягнення, яке вимагає точності, витривалості й інновацій у сфері будівництва.

Генеральний директор державної данської компанії Femern, яка відповідає за реалізацію проекту, Генрік Вінченсен підкреслив: “Ми б’ємо рекорди з цим проектом. Підводні тунелі будувалися і раніше, але ніколи в таких масштабах”.

Оксана Гапончук

Recent Posts

Прогноз магнітних бур на 24 листопада 2025 року: чого чекати українцям

Магнітні бурі 24 листопада 2025 року: що прогнозує NOAA. Чи будуть збурення, як вплине космічна…

17 години ago

Топ-6 смартфонів 2025 року, які тримають заряд найдовше

Які смартфони у 2025 році працюють найдовше без підзарядки? Рейтинг ТОП-6 моделей із рекордною автономністю,…

2 дні ago

Археологи знайшли коштовність, «гідну самого князя» в старовинному замку

Археологи Університету Вроцлава виявили у рові замку Кольно унікальну середньовічну прикрасу — срібно-золочений перстень з…

2 дні ago

Чому всі великі тварини мешкають в Африці: пояснення вчених

Чому саме Африка зберегла найбільших тварин планети? Вчені пояснюють: мегафауна еволюціонувала поруч із людьми, пережила…

3 дні ago

Мобільний оператор lifecell оновлює умови деяких тарифів з 26 листопада: кого стосуються зміни

З 26 листопада 2025 року lifecell оновлює корпоративні тарифи «Футбол» і «Консультант Плюс» та змінює…

3 дні ago

Магнітні бурі 22 листопада 2025 року: що прогнозують і кому варто бути уважним

NOAA та Метеоагент оприлюднили прогноз сонячної активності на 22 листопада 2025 року: К-індекс 3.3, спалахи…

3 дні ago