Categories: Новини

Морське дно стане автобаном і залізницею водночас: інженери з Європи будують найдовший у світі збірний тунель

Будівництво тунелю Фемарнбельт (Fehmarnbelt Tunnel), який з’єднає Данію та Німеччину під Балтійським морем, є одним із наймасштабніших інфраструктурних проєктів Європи. Його планують завершити до 2029 року, і він стане найдовшим у світі зануреним тунелем для автомобільного та залізничного транспорту.

Про це повідомляє ВВС.

Так, стало відомо, що до 2029 року Європа отримає нову транспортну артерію під Балтійським морем.

Мова йде про тунель Фемарнбельт, який з’єднає Данію та Німеччину. Якщо все вдасться, то цей тунель стане найдовшим зануреним тунелем у світі. Він вміщатиме як автомобільну трасу, так і залізничні колії, значно скорочуючи час у дорозі між країнами.

Основні факти про Фемарнбельт:

  1. Довжина: приблизно 18 км – це буде найдовший комбінований занурений тунель у світі.
  2. З’єднуватиме тунель острів Лолланн (Данія) з островом Фемарн (Німеччина).
  3. Тунель матиме дві залізничні колії та чотири смуги для автівок (по дві в кожному напрямку).
  4. Час у дорозі після завершення: поїздом – 7 хвилин, автомобілем – 10 хвилин. Для порівняння: нинішній паром займає близько 45 хвилин.

Будівництво тунелю триває з 2020 року, активно працюють робочі як з боку Данії, так і з боку Німеччини.

Наразі будівельний майданчик розташований на узбережжі острова Лолланн, на південному сході Данії, біля північного входу в майбутній тунель. Тут на площі понад 500 гектарів розмістили гавань і гігантський завод у Рьодбю (Данія), де виготовляють гігантські секції завдовжки 217 м і завширшки 42 м, які називають “елементами”.  Ці “цеглинки Lego” укладаються на морське дно та з’єднуються між собою. Усього заплановано 90 таких елементів.

Довжина тунелю між Данією та Німеччиною під Балтійським морем буде 18 км і це буде найдовший у світі збірний автомобільний та залізничний тунель.

На відміну від інших підводних тунелів, які прокладають у товщі породи, Фемарнбельт створюється за унікальною технологією. За словами очільника будівництва Генріка Вінченсена, цей інженерний проєкт – безпрецедентний за масштабами.

Фемарнбельт стане ключовим елементом європейського транспортного коридору, покращуючи зв’язок між Скандинавією та Центральною Європою. Він значно скоротить час у дорозі, полегшить перевезення товарів і сприятиме економічному зростанню в регіоні.

Водночас це – технічне досягнення, яке вимагає точності, витривалості й інновацій у сфері будівництва.

Генеральний директор державної данської компанії Femern, яка відповідає за реалізацію проекту, Генрік Вінченсен підкреслив: “Ми б’ємо рекорди з цим проектом. Підводні тунелі будувалися і раніше, але ніколи в таких масштабах”.

Оксана Гапончук

Recent Posts

Київстар продовжив дві улюблені акції: що отримають абоненти

Мобільний оператор Київстар оголосив одразу дві добрі новини для своїх користувачів. Компанія продовжила дію акцій…

13 години ago

Археологи розкопали кельтську дівчину, поховану обличчям вниз: 2000-річна загадка, що може свідчити про ритуальне вбивство

В Англії археологи знайшли 2000-річне поховання кельтської дівчини, яка лежала обличчям вниз. Незвичне положення тіла…

14 години ago

Сильна магнітна буря накрила Землю в листопаді: очікується потужний спалах

2 листопада 2025 року Землю накриє магнітна буря середньої сили через спалах класу M1. K-індекс…

18 години ago

В Україні помітили комаху-паразита: чи становить небезпеку для людей

У Кривому Розі помітили рідкісну осу-паразитоїда. Вона виглядає страхітливо, але не жалить і навіть корисна…

2 дні ago

Мобільні додатки, які «з’їдають» пам’ять вашого смартфона

У жовтні 2025 року експерти назвали мобільні додатки, які найбільше «з’їдають» пам’ять смартфонів. Серед них…

2 дні ago

В глибинах Арктики знайшли життя, яке не мало існувати: відкриття, що змінює уявлення про клімат і життя на Землі

Вчені вперше знайшли мікроорганізми, здатні виживати під арктичним льодом, де життя вважалося неможливим. Це відкриття…

2 дні ago