Будівництво тунелю Фемарнбельт (Fehmarnbelt Tunnel), який з’єднає Данію та Німеччину під Балтійським морем, є одним із наймасштабніших інфраструктурних проєктів Європи. Його планують завершити до 2029 року, і він стане найдовшим у світі зануреним тунелем для автомобільного та залізничного транспорту.
Про це повідомляє ВВС.
Так, стало відомо, що до 2029 року Європа отримає нову транспортну артерію під Балтійським морем.
Мова йде про тунель Фемарнбельт, який з’єднає Данію та Німеччину. Якщо все вдасться, то цей тунель стане найдовшим зануреним тунелем у світі. Він вміщатиме як автомобільну трасу, так і залізничні колії, значно скорочуючи час у дорозі між країнами.
Основні факти про Фемарнбельт:
Будівництво тунелю триває з 2020 року, активно працюють робочі як з боку Данії, так і з боку Німеччини.
Наразі будівельний майданчик розташований на узбережжі острова Лолланн, на південному сході Данії, біля північного входу в майбутній тунель. Тут на площі понад 500 гектарів розмістили гавань і гігантський завод у Рьодбю (Данія), де виготовляють гігантські секції завдовжки 217 м і завширшки 42 м, які називають “елементами”. Ці “цеглинки Lego” укладаються на морське дно та з’єднуються між собою. Усього заплановано 90 таких елементів.
Довжина тунелю між Данією та Німеччиною під Балтійським морем буде 18 км і це буде найдовший у світі збірний автомобільний та залізничний тунель.
На відміну від інших підводних тунелів, які прокладають у товщі породи, Фемарнбельт створюється за унікальною технологією. За словами очільника будівництва Генріка Вінченсена, цей інженерний проєкт – безпрецедентний за масштабами.
Фемарнбельт стане ключовим елементом європейського транспортного коридору, покращуючи зв’язок між Скандинавією та Центральною Європою. Він значно скоротить час у дорозі, полегшить перевезення товарів і сприятиме економічному зростанню в регіоні.
Водночас це – технічне досягнення, яке вимагає точності, витривалості й інновацій у сфері будівництва.
Генеральний директор державної данської компанії Femern, яка відповідає за реалізацію проекту, Генрік Вінченсен підкреслив: “Ми б’ємо рекорди з цим проектом. Підводні тунелі будувалися і раніше, але ніколи в таких масштабах”.
Магнітні бурі 24 листопада 2025 року: що прогнозує NOAA. Чи будуть збурення, як вплине космічна…
Які смартфони у 2025 році працюють найдовше без підзарядки? Рейтинг ТОП-6 моделей із рекордною автономністю,…
Археологи Університету Вроцлава виявили у рові замку Кольно унікальну середньовічну прикрасу — срібно-золочений перстень з…
Чому саме Африка зберегла найбільших тварин планети? Вчені пояснюють: мегафауна еволюціонувала поруч із людьми, пережила…
З 26 листопада 2025 року lifecell оновлює корпоративні тарифи «Футбол» і «Консультант Плюс» та змінює…
NOAA та Метеоагент оприлюднили прогноз сонячної активності на 22 листопада 2025 року: К-індекс 3.3, спалахи…