Мобільний оператор Vodafone різко втрачає абонентів: основні причини
Що кажуть у Vodafone?
У пресслужбі Vodafone назвали дві ключові причини спаду доходів:
- додаткові витрати через відтермінування виплат за єврооблігаціями на два роки;
- підвищені витрати на обслуговування боргу, викликані 1,5-кратним зростанням відсоткової ставки за новими умовами реструктуризації.
Окрім цього, значний відтік абонентів також позначився на фінансах оператора: у II кварталі 2025 року Vodafone втратило близько 500 тисяч користувачів.
Як «відтік» абонентів позначився на доходах Vodafone?
Зменшення клієнтської бази гальмувало розвиток основних драйверів прибутку:
- зростання обсягів споживання мобільного інтернету;
- збільшення числа користувачів дата-послуг;
- розширення фіксованого зв’язку.
Здебільшого саме ці напрями забезпечували приріст виручки як у мобільному, так і в стаціонарному сегменті. Тому скорочення клієнтської бази з 15,9 млн до 15,4 млн абонентів (мінус 3,1 %) стало серйозним ударом по фінансовим показникам компанії.
Чи є шанс на відновлення?
Незважаючи на втрату майже півмільйона абонентів у квітні–червні, у Vodafone є перспективи стабілізації. За останні місяці оператор наростив кількість контрактних клієнтів у приватному та корпоративному сегментах.
У II кварталі 2025 року середній дохід на одного контрактного абонента виріс на 18,5 % порівняно з аналогічним періодом 2024 року. Це дає Vodafone реальні шанси не лише подолати фінансові збитки, а й підвищити річну прибутковість.