Річка Амазонка, довжина якої перевищує 6 400 кілометрів, не має жодного моста, і про це мало хто знає. Чому так сталося? На це питання відповідали вчені, які провели детальне дослідження, пише IFLScience.
Одна з основних причин, чому через Амазонку не зведено мостів, полягає у відсутності попиту на переправи. Глибокі тропічні ліси є малонаселеними, з обмеженою інфраструктурою та дорогами, що робить мости непотрібними. Це в контексті контрастує з жвавими переправами через Темзу в Лондоні.
Вальтер Кауфман, завідувач кафедри будівельної інженерії у Швейцарському федеральному технологічному інституті в Цюриху, зазначає, що в мосту через Амазонку просто немає гострої потреби. Проте, він також зазначає про технічні та логістичні труднощі, що ускладнюють будівництво.
Також цікаво: Скільки на Землі залишилося чистого повітря: на жаль не так багато, як хотілося б
Науковці підкреслюють, що будівництво інфраструктури в густих тропічних лісах є надзвичайно складним. В Амазонії дуже мало великих поселень, а м’який та непередбачуваний ґрунт може стати серйозною перешкодою. Будь-які споруди, зведені людиною, можуть швидко бути поглинені рослинністю або зруйновані від сильних злив.
Будь-яка спроба звести міст без ретельного планування найімовірніше закінчиться руйнуванням, оскільки основи будівлі можуть бути затоплені або знищені рослинністю. Дослідження показують, що річка Амазонка приховує давно втрачені рештки людських поселень. Завдяки новим технологіям візуалізації вчені виявили на території більше 10 000 доколумбових археологічних пам’яток, які були затоплені або поглинені рослинністю.
На початку 1970-х років через незаймані тропічні ліси між Манаусом і Порту-Велью було побудовано шосе BR-319 довжиною 870 кілометрів. Проте, це шосе було закинуто в 1988 році через високу вартість утримання та часті ремонти, що виявилися нерентабельними.
Амазонка є неймовірно багатим і унікальним вуликом біорізноманіття та людської культури. Однак вона вже зазнає величезного тиску від лісозаготівель і видобутку корисних копалин. Експерти попереджають, що будівництво мостів може тільки погіршити вже критичну ситуацію, сприяючи розширенню зони експлуатації Амазонії.
Дослідження довели, що близько 95% вирубки лісів відбувається в межах 5,5 кілометрів від дороги. Дороги надають доступ до важкої техніки та лісозаготівельників, що лише посилює проблему.
Читайте також: Скільки часу потрібно, щоб долетіти до Місяця: відповіді дослідників шокують
У 2022 році вчені провели дослідження за допомогою штучного інтелекту, щоб визначити кількість сільських доріг у бразильській Амазонії. З цією картою науковці проаналізували, як нові дороги впливають на вирубку лісів, лісові пожежі та фрагментацію ландшафтів.
Таким чином, стає очевидним, що будівництво мостів через Амазонку залишається не лише технічним, а й екологічним викликом. Чи варто зводити мости в таких віддалених та чутливих екосистемах – питання, яке все ще потребує обговорення та глибокого аналізу.
Досліджуємо тварин з найдовшими хвостами на Землі: трав'яні ящірки, акули-лисиці та скати-хвостоколи. Читайте далі для…
В Україні зростуть ціни на мобільні послуги операторів "Vodafone" та "Київстар" вже з 13 січня.…
Досліджуйте п’ять популярних міфів про мозок, які досі впливають на свідомість людей. Відкрийте правду про…
Популярна соцмережа впроваджує платний доступ. Дізнайтеся, які зміни чекають на користувачів та що це означає…
Дізнайтеся про 5 корисних японських звичок, які сприяють довголіттю і активному способу життя. Покращте своє…
Дослідження показало, який з мобільних операторів в Україні втратив найбільше клієнтів через підвищення тарифів.