Астрономи відкрили зоряну пару, яка помістилася б у Сонце

Науковий колектив астрономів, представників Гарвардського університету, виявив дві дрібні зірки, які здійснюють оберт навколо одна одної кожні дві години, відстань між ними настільки мізерна, що вони помістилися б усередині об’єму Сонця.

Дослідження, що присвячене цьому відкриттю, було опубліковане у формі препринту на платформі arXiv.

Одна з цих зірок – це червоний карлик. Ця мініатюрна зірка має всього 13% маси Сонця і лише 18% його діаметра.

Друга зірка – коричневий карлик, що є ще меншим об’єктом, розташованим десь між зірками і планетами за своїми характеристиками. Він має об’єм, приблизно рівний об’єму Юпітера, проте його маса в 80 разів перевищує масу газового гіганта. Та його маси все ж не вистачає для запуску ядерного синтезу водню, необхідного для перетворення його в справжню зірку.

Ця пара зірок розташована на відстані 457 світлових років від Землі. Астрономи вивчали цю систему за допомогою кількох телескопів, аналізуючи видиме та інфрачервоне випромінювання. Вони визначили масу, діаметр, поверхневу температуру та обертову швидкість обох зірок.

Науковці також встановили, що ця пара зірок існує принаймні п’ять мільярдів років і за цей період вони вже подолали відстань, що в п’ять разів перевищує радіус Сонця. Астрономи передбачають, що ця пара буде наближатися одна до одної далі, поки коричневий карлик не почне витягувати речовину зі своєї пари.